Grupa: Piosenka estradowa gr. A i Piosenka estradowa gr. B
Nauczyciel prowadzący zajęcia: Maryna Lisouskaya
Data, godzina i miejsce przeprowadzenia testu kompetencji: 18.06.godz. 16:00 – 18:30 sala 315
Kryteria testu kompetencji:
Test 1. Sprawdzanie słuchu muzycznego
- poczucie wysokości dźwięku (powtórzenie za nauczycielem),
- poczucie tonacji (samodzielne zakończenie przez ucznia krótkiej piosenki),
- poczucie harmonii (śpiewanie dobrze znajomej melodii na dwa głosy z nauczycielem, np. piosenka 100 lat).
Test 2. Sprawdzanie pamięci muzycznej
- przeintonowanie znajomej piosenki przez nauczyciela z prośbą o powtórzenie przez ucznia,
- powtarzanie krótkich motywów muzycznych
Test 3. Sprawdzanie poczucia rytmu
- powtórzenie za nauczycielem (klaszcząc czy pukając) rytmicznych fraz różnej ciężkości i długości z wykorzystaniem 16-tek, ósemek, trioli.
Ocenianie:
- Przy poprawnym wykonaniu każdego zadania kandydat otrzymuje 3 punkty,
- Przy wykonaniu więcej niż połowy – 2 punkty,
- Wykonanie połowy – 1,5 punktu,
- Wykonanie mniej niż polowy – 1 punkt,
- Nie wykonanie – 0 p.
- Maksymalna ilość możliwych punktów – 18 punktów.
Test 4. Ocena artystyczności i wymiaru skali dźwięków
- przez zaśpiewanie kawałka ulubionej piosenki.
Ocenianie:
Mogą to być dodatkowo dodane 1, 2 lub 3 punkty za artystyczność.
Minimalna ilość punktów: 10