Olga Chrzan kontakt do nauczyciela: olga.chrzan@pm.katowice.pl |
Olga Chrzan
zaprasza
Michał Czorny kontakt do nauczyciela: michal.czorny@pm.katowice.pl |
Wychowankowie Pana Michała otrzymali listę spektakli online oraz filmów które warto obejrzeć. W przygotowaniu są również najświeższe wersje scenariuszy. Młodzież przygotowała również swoje teksty na wideo, z podkładem z offu swoich partnerów scenicznych (nagranych w mp3). W ten sposób dodatkowo uczą się czegoś, co dziś nazywa się self-tape i jest wykorzystywane równie często do castingów, co forma tradycyjna (face to face).
Jolanta (Nina) Wolska-Pruszowska kontakt do nauczyciela: |
Pani Nina do kontaktu z uczestnikami swoich zajęć wykorzystuje wcześniej istniejące bądź specjalnie w tym celu utworzone grupy konwersacyjne na messengerze. Tą drogą, jak również mailowo przesyła podopiecznym materiały do pracy (propozycje zadań do wykonania, teksty literackie oraz linki do ćwiczeń, spektakli teatralnych, słuchowisk czy animacji) po czym wspólnie z wychowankami rozmawia i analizuje wykonane zadania i obejrzane przedstawienia „spotykając się” z nimi na platformach Zoom i Webex. Jest to doskonały czas, aby pogłębić wiedzę teoretyczną z zakresu teatru, filmu i literatury oraz nadrobić zaległości związane z innymi rodzajami teatru. Zatem czas kwarantanny to czas oglądania mistrzowsko wyreżyserowanych spektakli w doborowej obsadzie, gdyż najczęściej występują w nich najlepsi polscy aktorzy zarówno starszego jak i młodego pokolenia. To czas analizy czym różni się teatr telewizji od teatru „na żywo”, czas rozmów o możliwościach technicznych tj: efekty specjalne czy rola kamery w kreowanej przez sztab ludzi rzeczywistości teatralnej oraz o wymuszonej tego typu realizacją specyfice gry aktorskiej. Oprócz teatru telewizji młodzież odkrywa inne rodzaje teatru m.in: teatr lalkowy czy teatr cieni oraz inne formy sztuki dramatycznej jak np. słuchowisko, na które nie było zbyt wiele czasu w trakcie trwających na sali zajęć praktycznych poświęconych przede wszystkim rozwojowi warsztatu aktorskiego samych uczestników i tworzeniu przedstawienia. Nie znaczy to jednak, że plan zajęć ogranicza się tylko do teorii. Wręcz przeciwnie: zdobyta wiedza przekłada się na działanie: uczestnicy uczą się pisać opowiadania, tworzą scenariusze na podstawie własnych bądź proponowanych przez panią Ninę tekstów literackich. W planach również nagranie etiud z wykorzystaniem techniki animacji stosowanej w teatrze lalek czy teatrze cieni oraz nagranie wizytówki: indywidualnej prezentacji, która to umiejetność, może się okazać bardzo przydatna w przyszłości. Jest też sporo pracy przy nagrywaniu monodramów osób, które zakwalifikowały się do etapu wojewódzkiego Małego OKR’u i który, zgodnie z regulaminem zostanie przeprowadzony w sposób zdalny. A jeśli chodzi o sam teatr to kolejnym krokiem będzie odkrywanie awangardy teatralnej m.in: Gardzienice online!