Bożena Wilk kontakt do nauczyciela: |
Pani Bożena jest w kontakcie ze swoimi uczestnikami.
W ramach zajęć zdalnych dla grup:
- Informatyka dla najmłodszych
- Młody Programista i nie tylko
- Grafika 3D i animacja
- Grafika wektorowa, rastrowa i 3D
- Informatyka w edukacji domowe
- Akademia Młodego Informatyka,
wysyła m.in.
- opracowane nowe tematy z programowania ( Python – różny poziom zaawansowania, Scratch),
- ciekawe zadania do samodzielnego rozwiązania,
- opisy wykonania obrazów graficznych,
- linki do stron o szerokiej tematyce : metody tworzenia grafiki, oprogramowanie do grafiki oraz programowanie, strony edukacyjne, ciekawostki naukowe i przyrodnicze.
Na bieżąco przygotowuje materiały na stronę :
DLA NAJMŁODSZYCH (pliki do pobrania, |
PROGRAMUJ w Scratch -u (pliki do pobrania, |
ziejący ogień – POBIERZ szachownica – POBIERZ prezenty od Baltiego – POBIERZ |
kolejka górska – POBIERZ wędrująca kulka – POBIERZ trzy gwiazdy – POBIERZ |
GRAFIKA W PRZESTRZENI |
GRAFIKA W KILKU ODSŁONACH |
Tomasz Marzec kontakt do nauczyciela: |
W ramach zajęć z aplikacji internetowych, desktopowych, nowych mediów i sieci komputerowych prowadzę zajęcia w oparciu o Akademię CISCO. Uczestnicy zajęć wraz z rodzicami mogą brać udział w oferowanych tam bezpłatnych kursach komputerowych.
OD 04.05 uczestnicy zajęć pałacowych będą mogli korzystać z aplikacji TEAMS w ramach Office 365.
Cały czas współpracuję z wydawnictwem IT START w zakresie wspierania pracy zdalnej i rozwoju informatycznego naszego społeczeństwa.
Dla uczestników zajęć Pałacu Młodzieży w Katowicach prowadzę na Facebooku stronę internetową „kreatywna technologia”, gdzie zamieszczam filmiki instruktażowe, materiały edukacyjne do zajęć z sieci komputerowych, aplikacji i programowania gier. Ze swoimi uczestnikami jestem w stałym kontakcie e-mailowym i za pośrednictwem Facebooka.
Od maja zajęcia z moimi grupami będę realizować w aplikacji Teams z pakietu Office 365.
W najbliższym czasie będę organizował konkurs informatyczny dla uczestników Pałacu Młodzieży.
W ramach Cisco Networking Academy uczestnicy zajęć i ich rodzice mogą uczestniczyć w trzech kursach:
Pierwszy kurs dotyczy programowania PCAP: Programowanie Essentials w Pythonie Przez Cisco Networking Academy we współpracy z OpenEDG Python Institute. Naucz się języka Python, języka IoT
Jak wspaniale byłoby napisać własny program komputerowy? Lub zaprojektować aplikację internetową lub komputerową, która mogłaby się cieszyć milionom ludzi? Oba są możliwe, jeśli nauczysz się kodować w Pythonie. Python to bardzo wszechstronny, obiektowy język programowania używany przez start-upy i gigantów technologicznych, Google, Facebook, Dropbox i IBM. Python jest również polecany początkującym młodym programistom, którzy są zainteresowani kontynuowaniem kariery w dziedzinie bezpieczeństwa, sieci i Internetu rzeczy. Po ukończeniu tego kursu możesz przystąpić do programu PCAP – Certified Associate w programowaniu w języku Python . Nie jest wymagana wcześniejsza znajomość programowania.
Drugi kurs: Bezpieczeństwo Wprowadzenie do cyberbezpieczeństwa Przez Cisco Networking Academy
Miliardy urządzeń są teraz online, co sekundę pojawiają się nowe zagrożenia. Dzisiejszy połączony świat sprawia, że wszyscy są bardziej podatni na cyberataki. Niezależnie od tego, czy interesuje Cię nowy świat względnego bezpieczeństwa cybernetycznego jako profesjonalista, czy po prostu chcesz chronić się w Internecie i w mediach społecznościowych, ten kurs wprowadzający jest odpowiedzią. Bada trendy cyber, zagrożenia – wraz z szerszym tematem cyberbezpieczeństwa w sposób, który będzie dla Ciebie istotny. Na przykład nauczysz się, jak chronić swoją prywatność w Internecie, a jednocześnie zyskasz dodatkowy wgląd w wyzwania, przed którymi stoją dziś firmy oraz instytucje rządowe i edukacyjne. Zdobędziesz także odznakę Akademii Sieci za ukończenie tego kursu. Nie są wymagane żadne wymagania wstępne.
Trzeci kurs: Internet przedmiotów, wprowadzenie do IoT. Przez Cisco Networking Academy
Rozpocznij swoją podróż do Internetu Rzeczy tutaj
Ci, którzy inwestują w uczenie się umiejętności korzystania z Internetu Rzeczy (Internet of Things), mogą pomóc przekształcić każdą firmę w dowolnej branży, od produkcji po ratowanie zagrożonych gatunków. Połączenie zwiększonego globalnego dostępu do Internetu i rosnącej liczby urządzeń zaprojektowanych do łączenia stwarza nieograniczone możliwości. Wyobraź sobie 26 miliardów ludzi, systemów i obiektów fizycznych łączących się i udostępniających dane bezproblemowo przez Internet do roku 2020. To nie jest scenariusz „co, jeśli”, to prawdziwe życie, które obecnie gromadzi się wokół nas. Dowiedz się, jak Internet przedmiotów zmienia świat i umiejętności potrzebne do znalezienia dobrze płatnej pracy. Zrób pierwszy krok już teraz!
Wacław Głownia kontakt do nauczyciela: |
Dominika Dąbrowska kontakt do nauczyciela: |
Programowanie, projektowanie i tworzenie gier
Zajęcia zdalne dla tej grupy obejmują wykorzystanie prezentacji multimedialnych przygotowanych przez nauczyciela, linki do interesujących stron, kursów online i książek poświęconych informatyce ze szczególnym uwzględnieniem programowania i sztucznej inteligencji. Dodatkowo uczestnicy grupy kontaktują się z nauczycielem za pomocą platformy Discord przy możliwej wideokonferencji.
Prezentacje multimedialne zawierają zazwyczaj nagranie dźwiękowe podstaw teoretycznych przygotowanych przez nauczyciela, aby uczestnicy mogli lepiej zrozumieć przekazywane treści. Prezentacje dotyczą programowania w języku Python, ale również podstaw uczenia maszynowego (sztuczne sieci neuronowe, wstęp do Deep learningu), Unity i tworzenia gier w tym środowisku oraz ciekawostek programistycznych.
Z uwagi na fakt, że grupę tworzą w większości uczestnicy, którzy swoją przygodę z programowaniem zaczęli kilka lat temu, rozwój umiejętności programistycznych odbywa się poprzez przesyłanie różnych zestawów zadań, umieszczanie materiałów na platformie gitHub, podawanie linków do interesujących i bezpłatnych kursów online, jak np. umieszczanych na stronie Udemy, przesyłanie linków do zaprzyjaźnionej z Pałacem Młodzieży organizacji Hackerspace Silesia czy wreszcie linków do różnych wydarzeń informatycznych, które obecnie odbywają się tylko online.
link do gry, którą stworzyli i rozwijają uczestnicy zajęć:
Uczestnicy zajęć tworzą aktualnie również inny projekt gry – Gravitate.
Podstawy programowania, elektroniki i robotyki
Zajęcia zdalne dla tej grupy obejmują wykorzystanie prezentacji multimedialnych przygotowanych przez nauczyciela, linki do interesujących stron, kursów online i książek poświęconych informatyce ze szczególnym uwzględnieniem programowania.
Prezentacje multimedialne zawierają zazwyczaj nagranie dźwiękowe podstaw teoretycznych przygotowanych przez nauczyciela, aby uczestnicy (zwłaszcza początkujący programiści) mogli lepiej zrozumieć przekazywane treści. Prezentacje dotyczą głównie programowania z uwagi na fakt, że nie każdy uczestnik posiada w domu zestaw Arduino czy niezbędne elementy elektroniczne do budowania układów.
Zajęcia stacjonarne poświęcone były głównie językowi programowania C++ podczas gdy zajęcia online dotyczą głównie języka Python. Język ten jest jednym z najbardziej popularnych języków skryptowych, a do tego łatwych w nauce. Dzięki temu osoby, które nie miały wcześniej styczności z programowaniem mają szansę się go nauczyć wykorzystując gotowe materiały. Dodatkowo jest to ciągle rozwijany język programowania, a to wpływa na dużą liczbę materiałów do jego nauki. Prezentacje przesyłane są na adresy mailowe uczestników podawane przy rejestracji na zajęcia. Dzięki temu możliwy jest kontakt zarówno z uczestnikami jak i ich rodzicami. W prezentacjach ujęte zostały następujące tematy: instalacja Pythona, zmienne, wartości, strumienie wejścia-wyjścia, instrukcja if, pętla for, pętla while, zbiory, listy, operacje na listach, słowniki, krotki, błędy, wyjątki, funkcje, moduły, Pygame – do tworzenia gier.
Dodatkowo przesyłane są przykładowe zadania do samodzielnego rozwiązania w oparciu o wysłany materiał. Są to przede wszystkim zadania z pogranicza matematyki i informatyki, jak np.
- Napisz program, w którym użytkownik ma podać liczbę. W zależności od tego, czy liczba jest parzysta czy nieparzysta, daj odpowiednią wiadomość dla użytkownika. Wskazówka: w jaki sposób liczba parzysta / nieparzysta reaguje po podzieleniu przez 2?
- Utwórz listę składającą się z 10 dowolnych wyrażeń, a następnie wypisz tylko te wyrazy, które są mniejsze od 10.