PROPOZYCJE ZAJĘĆ
na rok szkolny 2024/25
nauczyciel prowadzący: Bożena Wilk
kontakt do nauczyciela: bozena.wilk@pm.katowice.pl
ProGraf – programowanie i grafika ( 3 godz. lekcyjne )
od 11 do 14 lat (roczniki 2010 –2013) (kl. IV–VII Szk. Podst.)
Proponujemy :
- tworzenie grafiki komputerowej (m.in. edycja zdjęć, tworzenie obrazu za pomocą obiektów, rysunek odręczny, grafika użytkowa),
- programowanie obiektowe oraz tekstowe (m. in.Small Basic, Python,),
- podstawy tworzenia stron internetowych ( kreatory stron, elementy HTML),
- animacja poklatkowa ( m.in. Krita, Pivot, Open Tonz),
- nauka obróbki dźwięku,
- elementy edycji plików video,
- twórcze wykorzystanie aplikacji internetowych,
- zapoznanie z szeregiem ciekawych stron edukacyjnych,
Informatyka dla najmłodszych (1 godz. lekcyjna)
Grupa wiekowa : od 9 do 11 lat (roczniki 2013 –2015) (kl. II–IV Szk. Podst.)
Całoroczny cykl zajęć w tej grupie będzie obejmował m. in. zagadnienia związane z:
- wykorzystaniem oprogramowania graficznego do przedstawienia interesujących tematów z przyrody, kultury, nauki, historii,
- wykorzystaniem aplikacji znajdujących się w chmurze (m. in. tworzenie prezentacji, albumów fotografii, grafik, interaktywnych puzzli, dymków komiksowych )
- programowaniem – visual scripting (wizualne skryptowanie m.in. Pix Blocks, Scratch,Small Basic )
oraz jego zastosowaniem m.in. w grach komputerowych 2D i 3D ,
- animacją postaci,
- edycją muzyki,
- tworzeniem prezentacji.
Grafika 3D i animacja ( 3 godz. lekcyjne)
Grupa wiekowa : od 10 do 19 lat (roczniki 2005 –2014) ( kl. IV – VIII Szk. Podst. i Szk. Ponadpodst.)
Grafika 3D to wciąż nowe i fascynujące wyzwanie. Ma przed sobą doskonałą przyszłość. Będzie jej potrzebowało szereg dziedzin, począwszy od reklamy, przez technikę, dziennikarstwo, architekturę, edukację, a skończywszy na medycynie. Dlatego też w sposób szczególny zapraszamy do udziału w zajęciach dzieci i młodzież, którzy chcąpoznać tajniki projektowania przestrzennego oraz animacji. Zajęcia będą prowadzone w oparciu o oprogramowanie: Blender, Maya i 3D Max, Open Toonz, Plastic Animator Paper, Synfing Studio, Sculptris oraz aplikacje online.
W trakcie zajęć poznamy:
- m. in. narzędzia do: modelowania, animowania, symulacji, renderowania, projektowania
- jak w praktyce wykorzystać poszczególne funkcje programów, aby sprawnie tworzyć obiekty otaczającego nas świata w wirtualnej przestrzeni zarówno jeśli chodzi o kształt, kolorystykę jak i złożenie materiałów.
W programie zajęć także grafika rastrowa i wektorowa ( m. in. Inkscape, Gimp,Krita, Sketch Book), a także oprogramowanie do szkicowania i rysowania.
Informatyka w edukacji domowej ( 2 godz. lekcyjne)
Grupa wiekowa : od 8 do 15 lat (roczniki 2009 –2016)
Proponowana tematyka ogólna :
- grafika komputerowa wraz z elementami wykorzystania programów do rysowania,
- edycja zdjęć i filmów,
- wyszukiwanie ciekawych informacji z różnych dziedzin w internecie,
- elementy animacji,
- tworzenie prezentacji,
- tworzenie m.in. kalendarzy, kartek okazjonalnych, wizytówek, własnych filmów,
- praca z muzyką i dźwiękiem,
- aplikacje w chmurze,
- programowanie obiektowe oraz tekstowe,
- interdyscyplinarne wykorzystanie informatyki w różnych dziedzinach nauki, kultury, sztuki,
- pomoc w przygotowaniu się do egzaminu z informatyki,.
Grupa jest adresowana do dzieci i młodzieży (8 – 15 lat), które same zdobywają wiedzę w ramach tzw. nauczanie domowego. W zajęciach mogą także brać udział osoby, które mają zajęcia w szkole, w godzinach popołudniowych.
Akademia Młodego Informatyka ( 3 godz. lekcyjne)
Grupa wiekowa : od 11 do 15 lat (roczniki 2009 –2013) (kl. IV –VIII Szk. Podst. oraz Szk. Ponadpodst.)
W programie spotkań m. in.:
- zastosowanie grafiki komputerowej w praktyce : grafika wektorowa, rastrowa ,3D, ( m.in. Blender, Inkscape, GIMP, Krita, Sketch Book )
- programy do rysowania, szkicowania,
- programowanie ( m.in. Python, Small Basic , podstawy C++, Ruby, )
- podstawy tworzenia stron internetowych, (HTML, elementy Java Script)
- tworzenie i edycja muzyki,
- praktyczne wykorzystanie aplikacji w chmurze,
- techniki animacji oraz animacja postaci,
Młody programista i nie tylko ( 2 godz. lekcyjne)
Grupa wiekowa : od 10 do 16 lat (roczniki 2008 –2014) (kl. IV–VIII Szk. Podst. oraz kl I Szk. Ponadpodst.)
Proponujemy :
- projektowanie przestrzenne (Blender, Google Sketchup,3D Max, projektowanie ogrodów i wnętrz),
- grafika wektorowa, rastrowa i przestrzenna (m. in . Sketch Book, Inkscape,Gimp)
- programowanie tekstowe oraz obiektowe ( m.in. Python, Ruby, podstawy C++),
- podstawy tworzenia stron internetowych (HTML, grafika do stron internetowych,elementy Javy Script),
- tworzenie prostych gier,
- aplikacje w chmurze,
- elementy edycji muzyki.
Grafika wektorowa, rastrowa i 3D ( 4 godz. lekcyjne)
Grupa wiekowa : od 10 do 19 lat (roczniki 2005 –2014) ( kl. IV – VIII Szk. Podst. i Szk. Ponadpodst.)
Do udziału w zajęciach z grafiki zapraszamy dzieci i młodzież, którzy w sposób twórczy pragną wykorzystać swoją wiedzę, umiejętności oraz różne programy graficzne do tworzenia własnych prac a także chcą swoją przyszłość związać z tą tematyką.
Zajęcia będą m. in. obejmować:
- praktyczne wykorzystanie oprogramowania do grafiki wektorowej, rastrowej i 3D,
- projektowanie architektoniczne ( domy, ogrody – w stopniu podstawowym),
- wykorzystanie programów do multimediów: muzyka, pliki video, animacja,
- omówienie zagadnień związanych z projektowaniem graficznym ( kompozycja, typografia, kolor )
- zapoznanie z aplikacjami renderującymi,
- retusz fotografii,
- obróbkę zdjęć,
- przetwarzanie obrazów graficznych,
- omówienie technik animacji,
- prace projektowe i autorskie,
Proponowane oprogramowanie do zajęć: Medi Bang, Sketch Book, Krita, Inkscape, Comicado, Open Toonz, Gimp, Blender, 3d Max.
Pracownia dysponuje tabletami graficznymi, które wykorzystujemy w naszych zajęciach.
Staramy się : rozwijać pasje, wiedzę, umiejętności indywidualnego uczestnika. Tworzymy przestrzeń, gdzie młody człowiek, buduje zasób wiedzy i umiejętności, czerpiąc przyjemność i radość z nauki.
Poszczególne tematy w grupach mogą być realizowane na różnych poziomach zaawansowania (podstawowy, średni, zaawansowany).
W sposób elastyczny możemy dostosować cały program danej grupy do zainteresowań dzieci i młodzieży. Korzystamy także z wielu aplikacji dostępnych online.
Zajęcia prowadzimy podchodząc indywidualnie do każdego uczestnika.
Proponowana przez nas tematyka może zmienić się po uwzględnieniu potrzeb i propozycji uczestników.
W zależności od zainteresowań i predyspozycji uczestników dobieramy odpowiednie, różnorodne oprogramowanie do realizacji poszczególnych tematów.
nauczyciel prowadzący: Tomasz Marzec
kontakt do nauczyciela tomasz.marzec@pm.katowice.pl
Cyberbezpieczeństwo
Usługi serwerowe na bazie Windows/Linux. Konfiguracja urządzeń sieciowych: Cisco/Mikrotic. Zagdanienia z cyberbezpieczeństwa. Kursy akademii Cisco. Wprowadzenie do zawodu teleinformatyk
Zajęcia przeznaczone są dla osób w wieku od 12 do 22 lat (roczniki 2002 –2012)
Aplikacje internetowe
W programie spotkań następujące treści: (HTML, CSS, JS, PHP) Kursy Akademi Cisco. W programie spotkań następujące treści: (HTML, CSS, JS, PHP) Kursy Akademi Cisco.Projektowanie i wykonywanie stron internetowych, sklepów internetowych i systemów zarządzania treścią. Budowa dynamicznych witryn. Tworzenie aplikacji, skryptów i apletów wykonywanych po stronie klienta oraz serwera. Akademia Cisco. Wprowadzenie do programowania.
Zajęcia przeznaczone są dla osób w wieku od 12 do 22 lat (roczniki 2002 –2012)
Tworzenie stron internetowych. Wprowadzenie do programowania
W programie spotkań następujące treści.: (HTML, CSS, JS, PHP, Python, C++) Kursy Akademi Cisco.
Zajęcia przeznaczone są dla osób w wieku od 12 do 22 lat (roczniki 2002 –2012)
REKRUTACJA DO PAŁACU MŁODZIEŻY NA ROK SZKOLNY 2024/2025
najważniejsze terminy:
06 -14.05.2024r. – składanie deklaracji kontynuowania udziału w zajęciach przez dotychczasowych wychowanków
03 – 12.o6.2024r. – REKRUTACJA NOWYCH WYCHOWANKÓW – składanie wniosków elektronicznych oraz dodawanie nowych grup dla osób kontynuujących
TUTAJ PEŁEN TERMINARZ REKRUTACYJNY