Pracownia
Informatyki
Pałac Młodzieży w Katowicach
Dodatki
Zajęcia
Program zajęć na rok szkolny 2018/19
Informatyka dla najmłodszych (2 godziny)Dwie grupy wiekowe
Grupa wiekowa : kl. III i IV szk. podst.
Grupa wiekowa : od kl. Vszk. podst.
Całoroczny cykl zajęć w tej grupie będzie obejmował m. in. zagadnienia związane z:
• programowaniem - visual scripting (wizualne skryptowanie) oraz jego zastosowania m.in. w grach komputerowych 2D i 3D,
• edycją muzyki,
• wykorzystanie oprogramowania graficznego do przedstawienia interesujących tematów z przyrody, kultury, nauki, historii,
• wykorzystaniem aplikacji znajdujących się w chmurze (m. in. tworzenie prezentacji, albumy, grafika,)
• animacją postaci.
Akademia Młodego Informatyka (3 godziny)
Grupa wiekowa : Gimn. kl. I, II, III oraz Szk. podst. – od kl. VI
W programie spotkań m. in.:
• przygotowanie do udziału w konkursach informatycznych,
• programowanie,
• tworzenie i edycja muzyki,
• praktyczne wykorzystanie aplikacji w chmurze,
• elementy animacji,
• zastosowanie grafiki komputerowej w praktyce : grafika 3D, wektorowa, rastrowa.
Grafika wektorowa, rastrowa i 3D (4 godziny)
Grupa wiekowa : Gimnazjum oraz Szkoły Ponadgimnazjalne. Do udziału w zajęciach z grafiki zapraszamy młodzież, która w sposób twórczy pragnie wykorzystać swoją wiedzę, umiejętności oraz różne programy graficzne do tworzenia własnych prac a także chce swoją przyszłość związać z tą tematyką. Zajęcia będą m. in. obejmować:
• praktyczne wykorzystanie oprogramowania do grafiki wektorowej, rastrowej i 3D,
• projektowanie architektoniczne ( domy, ogrody – w stopniu podstawowym),
• wykorzystanie programów do multimediów : muzyka, pliki video, animacja,
• omówienie zagadnień związanych z projektowaniem graficznym ( kompozycja, typografia, kolor ),
• zapoznanie z aplikacjami renderującymi,
• retusz fotografii,
• obróbka zdjęć,
• prace projektowe i autorskie.
Ciekawa informatyka (2 godziny)
Grupa wiekowa: Gimnazjum oraz Szkoły Ponadgimnazjalne.
• podstawy programowania,
• korzystanie z różnych systemów operacyjnych (Windows, Ubuntu, inne)
• przegląd popularnych aplikacji: pakiety biurowe, programy narzędziowe i użytkowe,
• zadania i testy informatyczne.
Grafiki 3D i animacja (3 godziny)
Grupa wiekowa : Gimnazjum oraz Szkoły Ponadgimnazjalne.
Zajęcia będą prowadzone w oparciu o oprogramowanie typu : Blender, Maya i 3D max, ZBrush, Key Shot. W sposób szczególny są adresowane do młodzieży zainteresowanej projektowaniem przestrzennym oraz animacją postaci.
Podstawy programowania (3 godziny)
Grupa wiekowa: 11-15 lat
• zajęcia obejmują naukę podstaw programowania w języku C++ oraz Java. Dodatkowo uczestnicy będą mieli szansę poznać elementy algorytmiki i rozwiązywać różne zadania z pogranicza matematyki i informatyki.
Programowanie, projektowanie i tworzenie gier (3 godziny)
Grupa wiekowa: 12-17 lat
• zajęcia obejmują naukę podstaw programowania w języku C#. Dodatkowo uczestnicy zapoznają się z oprogramowaniem GIS oraz CAD jak również będą mieli szansę stworzyć elementy własnej gry. W czasie zajęć uczestnicy będą przygotowywali się do konkursów i olimpiad informatycznych.
Programowanie z elementami robotyki (3 godziny)
Grupa wiekowa: 11-16 lat
• zajęcia obejmują naukę podstaw programowania w języku C++. Zajęcia obejmują tworzenie i programowanie robotów Arduino. Zajęcia są również szansą na zapoznanie z podstawami techniki i elektroniki.
Języki programowania (3 godziny)
Grupa wiekowa: Gimnazjum oraz Szkoły Ponadgimnazjalne.
• nauka programowania od podstaw,
• podstawy systemów operacyjnych,
• wybrane aplikacje w środowisku Windows/Linux.
Programowanie (4 godziny)
Grupa wiekowa: Szk. Podst. - Gimnazjum
• nauka programowania w wybranych jeżykach od podstaw,
• podstawy korzystania z popularnych systemów operacyjnych,
• aplikacje w środowisku Windows
Zajęcia odbywają się w godzinach popołudniowych. W poprzednim roku szkolnym zajęcia odbywały się zgodnie z następującym harmonogramem plan
infoAlpha studio